Výhody 3D katalogu pro vaše obchodní zástupce

Přichází váš kreativní tým s novými výrobky rychleji než stihnete tisknout katalogy?

Vyhoďte je! 🙂

Tisk katalogů může být velmi pomalý a nákladný proces. Dejte vašim obchodním zástupcům k dispozici nové produkty ve 3D ještě dříve, než jdou do výroby.

Každý výrobce zná velice dobře co obnáší uvedení nového výrobku na trh. Marketingový mix, který zahrnuje produktové fotografie, videa, katalogy, musí být hotový ještě dříve, než výrobky opustí výrobní linky.

Většinou se před uvedením na trh vyrobí několik prototypů, které putují ze studia do studia, kde se materiály pro marketing připravují. Tento způsob je velice pomalý, nákladný a nese sebou jistá úskalí. Například když se výrobek při ladění výrobního procesu nějak změní. S tím, že se produktové fotografie liší od samotného výrobku, jsme se setkali asi všichni.

Proto se v poslední době onen Marketingový mix připravuje na základě renderování 3D modelů, které v některých případech vychází z 3D dat použitých pro výrobu. Tímto způsobem se celý proces nejen zrychlil, ale i zlevnil. Navíc je poměrně flexibilní a tak, pokud dojde ke změně výrobku, nahradíte starý 3D model za nový. Pokud chcete výrobek v záři zapadajícího slunce v Karibiku, vyměníte scénu.

Rychlost s jakou v některých segmentech výrobci přicházejí s novými výrobky na trh je nutí hledat způsoby jak Marketingový mix ještě více urychlit a zlevnit. Jednou z možností je k prezentaci produktů využít 3D modely přímo. Technologie zobrazení 3D na webu je již takovou samozřejmostí, že 3D modely začínají v některých segmentech vytlačovat klasické produktové fotografie. Jedním z příkladů jsou mobilní telefony. T-mobile a O2 ve svých e-shopech už zobrazuje primárně 3D modely. O výhodách 3D modelů oproti produktové fotografii nemá cenu mluvit a postupně se prosazují i v jiných segmentech. Namátkou Alza, nábytkářský JP-Kontakt, výrobce školních batohů Topgal

Pamatujete si dobu, kdy nám doma na stole leželi tlusté katalogy s nabídkou od spodního prádla až po bytové doplňky? S příchodem internetu zcela vymizeli. A jsou na ústupu i z firemního prostředí. Nahrazují je propagační materiály, které kladou důraz na prezentaci image firmy a toho nejlepšího co nabízí. Produktové katalogy se tak postupně stávají luxusem pro interní potřeby firmy. Stále ale je potřeba mít ucelený přehled o produktové řadě. Produktový katalog vytvořený na základě 3D modelů nabízí rychlost a flexibilitu digitálního prostředí a zároveň přehlednost a celistvost tištěného materiálu.

Proč zvolit právě 3D katalog?

Pojďme se podívat na modelovou situaci, kdy obchodní zástupce nábytkářské firmy právě dorazil za majitelem firmy, který potřebuje vybavit novou zasedací místnost.

Obchodní zástupce s majitelem probere jeho vizi a na tabletu nabídne zákazníkovi několik stylů, včetně toho z veletrhu před týdnem, kde se s majitelem firmy dohodli na schůzce. Na tabletu v 3D konfigurátoru vyberou z nepřeberného množství materiálů barvu pro desku a nohy. Zvolí správnou velikost stolu a ke stolu vyberou vhodné židle. Celou sestavu pak obchodní zástupce zobrazí přes rozšířenou realitu v místnosti, aby si zákazník udělal lepší představu o tom, jak bude stůl v místnosti vypadat. Jde přeci o reprezentativní místnost, kde se budou uzavírat obchody.

  • Interaktivita: Zákazník si může produkt prohlédnout z jakéhokoli úhlu, přiblížit si detaily, To výrazně zvyšuje zájem a porozumění produktu.
  • Realističnost: Díky vysoké kvalitě 3D modelů je možné vytvořit vizuály, které jsou téměř nerozeznatelné od reálných fotografií. Zákazník tak získá přesnou představu o produktu ještě před jeho zakoupením.
  • Širší nabídka: V tištěných katalozích máte jen omezenou možnost variant. Ve 3D prakticky toto omezení neexistuje.
  • Flexibilita: Změny v designu produktu lze snadno promítnout do 3D modelu a aktualizovat celý katalog. Přidat materiál, ubrat materiál. Jak jednoduché.
  • Centralizace: 3D katalog je aktualizován a synchronizován napříč vaší firmou.
  • Úspora nákladů: Tvorba 3D modelů je sice spojena s určitými náklady, ale dlouhodobě se vyplatí. Eliminuje se potřeba vyrábět drahé prototypy a pořizovat profesionální fotografie.
  • Ekologie: Digitální katalogy šetří papír a snižují ekologickou stopu.
  • Personalizace: 3D modely umožňují snadno vytvářet různé verze pro konkrétní trhy nebo zákazníky.
  • Multifunkčnost: Katalog s 3D modely lze snadno integrovat do online prostředí, využít pro prezentace nebo jako podklad pro tvorbu dalších marketingových materiálů.

3D obsah je klíčový. Stejně tak jako se 3D modely pro marketing liší od 3D modelů pro výrobu, tak 3D modely pro web mají svá specifika. Proto se na tvorbu 3D modelů pro web a AR od samého začátku specializujeme a jsme v tom velice efektivní.