Alza.cz patří mezi největší lídry a inovátory mezi e-shopy se spotřební elektronikou na českém trhu. Před několika dny zveřejnila informaci ohledně implementace AR funkce do své aplikace pro vybrané segmenty produktů.

Zhruba před tři čtvrtě rokem nás Alza oslovila, zda bychom s nimi nechtěli spolupracovat na implementaci AR do jejich e-shopu. Probrali jsme s nimi jejich očekávání a nabídli několik řešení, která jsou dnes na trhu k dispozici. Volba nakonec padla na jednoduché řešení od Google který udělal za poslední rok ohromný kus práce a možnosti, které jejich řešení nabízí zcela jasně cílí na praktické využití AR v online nakupování.  Jedna věc je implementace AR a druhá je obsah. I když někteří vendoři již 3D modely svých produktů mají k dispozici, většinou nejsou vhodné pro AR. Také o to jsme se postarali a pro jednotlivé vendory jsme vytvořili 3D modely jejich produktů v segmentech TV, ledničky, Samsung mobily, které byly pro Alzu nejzajímavější. U některých produktů jsme vytvořili animace, ze kterých byli vendoři a Alza nadšeni. Osobně si myslím, že právě animace ve 3D jsou budoucností. O jejich využití a potenciálu se někdy rozepíši podrobněji.

I když implementace AR zatím zůstává pouze v mobilní aplikaci Alza, kterou si můžete stáhnout pro Android zde nebo pro iOS zde, věřím, že implementace přímo do webu e-shopu na sebe nenechá dlouho čekat. Implementace je stejně jednoduchá a nabízí celou řadu dalších užitečných funkcí pro koncového zákazníka. O tom ale až příště.

Pokud si chcete vyzkoušet ledničku z ukázky, hledejte v aplikaci Alzy Gorenje NRS9182VB